dafolo-top.png
Her er du:
SFO > Forside
Skoleportalen_knap

Nyheder på SFO-området

 

Dato:
05-11-2019
Intro:
Ny bog af bl.a. Trine Ankerstjerne sætter fokus på skole- og fritidspædagogik, og gennem en lang række kapitler bliver vi klogere på, hvad god skole- og fritidspædagogik egentlig er.
Dato:
22-05-2019
Intro:
Ny undersøgelse viser, at fællesskabet er det vigtigste for børn i SFO og klub. Dog er tre andre elementer også med til at tegne et godt fritidstilbud.
Dato:
20-05-2019
Intro:
I denne tid forlader mange børnehavebørn deres vante rammer for at begynde i SFO og sidenhen i skole. For at sikre disse børn den bedste skolestart kræver det et tæt samarbejde mellem dagtilbud, SFO og skole og ikke mindst en rigtig god sammenhæng mellem fire vigtige dimensioner. Sådan lyder det fra en række forskere i en artikel fra Danmarks Evalueringsinstitut.
Intro:
En ny undersøgelse fra Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) peger på fire kendetegn ved god pædagogisk kvalitet i SFO og klub. Læs mere her
Dato:
13-12-2017
Intro:
Vil du også lave yoga med børnene i skolen? Så klik her.
Dato:
13-11-2017
Intro:
 Ved du, hvordan man på bedste vis sikrer, at børn med flygtningebørn får en god start i en dansk skole? Læs med her.
Dato:
18-10-2017
Intro:

Fikseret tankesæt vs. dynamisk tankesæt

Kender du forskellen på et fikseret tankesæt og et dynamisk tankesæt? I dette kapitel beskriver Lene Skovbo Heckmann, hvad der karakteriserer det gode tankesæt, og hvorfor det er vigtigt at have et godt tankesæt, når man skal lære – ikke bare i skolen, men hele livet igennem.


Dato:
10-10-2017
Intro:

Dette er en simpel sætning – med stor betydning. Sætningen adskiller sig væsentligt fra sætningen: ”Børn gør det rigtige, hvis de vil”. Manden bag sætningen er Ross W. Greene, ph.d. og skaber af metoden ”Samarbejdsbaseret & Proaktiv Problemløsning”.

Dato:
28-09-2017
Intro:

Børn har brug for at udvikle deres tænkefærdigheder for at lære at lære. Tænkefærdigheder indebærer færdigheder til at undersøge, behandle information, ræsonnere, evaluere, problemløse og ikke mindst være kreativ. Der er mange måder, hvorpå voksne kan støtte børn i deres naturlige nysgerrighed og i deres udvikling af disse færdigheder. Her får du nogle gode bud! 

Dato:
20-09-2017
Intro:
Co-teaching er et ligeværdigt samarbejde mellem to undervisere, hvor ansvaret for at planlægge, forberede, gennemføre, evaluere og udvikle undervisningen i en klasse er fælles. Det er en samarbejdsform, der vinder frem på danmarkskortet i disse år som et vigtigt redskab til at styrke inklusionsindsatsen. 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Næste 10 Næste
rss-sfo.gif