Klasseledelse er en ”flydende betegner” - det vil sige et begreb, der i udgangspunktet kan have mange forskellige betydninger. Det er således svært at være uenig i vigtigheden af ”klasseledelse”. Begrebet tages ofte i anvendelse i sammenhæng med talen om adfærds- og læringsledelse, set ud fra den ledendes – altså lærerens – perspektiv. Læs mere i Klasseledelsens dilemmaer, der er en spritny grundbog i klasseledelse.
Dr. David Mitchell, der er forfatter til bogen "Hvad der virker i inkluderende undervisning - evidensbaserede undervisningsstrategier", var i efteråret i Danmark i forbindelse med en konference om inklusion. Her kan du se to videoklip fra konferencen med vigtige pointer om inkluderende undervisning.
Uden fejl er feedback nyttesløst. Til gengæld er feedback helt nødvendig for at kunne lære af sine fejl og for at sikre, at læringen går den rette vej - uanset, hvad der skal læres og hvordan. Ifølge John Hatties metaanalyse af, hvad der virker bedst i undervisningen, er feedback blandt topscorerne. Her på skoleportalen finder du en artikel, der beskriver John Hatties feedbackmodel, samt et konkret redskab, du kan bruge, når der skal gives feedback.
James Nottingham kommer til Danmark igen den 12. november i forbindelse med konferencen "Visible Learning - Into Action!". Deltag i konferencen og få konkret inspiration til din praksis.
Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Næste 10 Næste |